30/08/2012
‘Securing what matters’, het geldt ook voor internationale transportinfrastructuurprojecten. En dus gaat Betafence voluit voor geïntegreerde totaaloplossingen; veiligheidsafrasteringen voor terminals en trajecten bestaande uit diverse componenten. Solide paneel- en gaasafsluitingen die naadloos aansluiten op een breed assortiment poorten, slagbomen en draaitrommels, maar ook elektronische componenten voor toegangscontrole, detectie, identiteitscontrole en registratie. Geluidsmuren maken het aanbod compleet.
Zeg nooit zomaar afsluiting …
Betafence onderscheidt 5 functionaliteiten voor afsluitingen die worden toegepast in de transport- en infrastructuurwereld. Specifieke omgevingsfactoren, veiligheidsniveaus en risicoanalyses bepalen immers de vereisten waaraan een afsluiting dient te voldoen.
Dit zijn de 5 functionaliteiten:
Langs internationale wegen … komt men Betafence tegen.
Zo bijvoorbeeld in Zwitserland, waar de wereldmarktleider in opdracht van de Zwitserse overheid autosnelwegen afbakent met haar assortimenten Ursus en Casanet. Knopen, draaddiameter, breukkracht en afstand tussen de horizontale draden creëren een rigide afrastering die ondermeer voorkomt dat vee, wild en kleine dieren op de wegen terechtkomen.
Ook langs het Eurostar-traject is Betafence met Securifor, Fortinet Medium en Ursus AS een opvallende verschijning. Een grootschalig project, met voor elke zone langs de sporen, en nabij de stations de juiste afrastering.
In de haven van het Noorse Trondheim is men er gerust in. Dankzij het Betafence-totaalsysteem van geautomatiseerde Robusta-schuifpoorten, draaitrommels en slagbomen, en Nylofor F-afrasteringen’, voldoet de complete perimeter aan de ISPS-code (International Ship and Port Facility Security Code).
Een mooi voorbeeld van Weldmesh-toepassing in functie van geluidsbeperking ten slotte is te vinden in Nederland, meer bepaald in treinstation ‘Mariahoeve’ in Den Haag. Of hoe schanskorven uit gelast gaas functionele, esthetische en budgettaire troeven hebben.