BETAFENCE BEVEILIGT TRAJECTEN EN TERMINALS IN BINNEN- EN BUITENLAND

30/08/2012

De ontwikkeling en realisatie van efficiënte oplossingen voor maximale beveiliging van trajecten en terminals, dat is de doelstelling voor de sector Transport & Infrastructuur bij Betafence. Inderdaad, de beveiliging van autowegen, treinstations, spoorwegbeddingen, lucht- en zeehavens vraagt de inzet van professionals, mét specifieke competenties en vakkennis. Betafence dus, want de wereldmarktleider in omheiningen is veel meer dan zomaar tuindraad. 

 

‘Securing what matters’, het geldt ook voor internationale transportinfrastructuurprojecten. En dus gaat Betafence voluit voor geïntegreerde totaaloplossingen; veiligheidsafrasteringen voor terminals en trajecten bestaande uit diverse componenten. Solide paneel- en gaasafsluitingen die naadloos aansluiten op een breed assortiment poorten, slagbomen en draaitrommels, maar ook elektronische componenten voor toegangscontrole, detectie, identiteitscontrole en registratie. Geluidsmuren maken het aanbod compleet.

Zeg nooit zomaar afsluiting …

Betafence onderscheidt 5 functionaliteiten voor afsluitingen die worden toegepast in de transport- en infrastructuurwereld. Specifieke omgevingsfactoren, veiligheidsniveaus en risicoanalyses bepalen immers de vereisten waaraan een afsluiting dient te voldoen.

Dit zijn de 5 functionaliteiten:

  1. Afbakening
    • de afsluiting als grens die aangeeft waar een lange-afstandsbedding begint of eindigt. Daarnaast verhindert ze dat vee, wild en kleine dieren op het traject terechtkomen.
  2. Ontrading
    • de afsluiting als fysisch obstakel dat duidelijk maakt dat toegang verboden is voor onbevoegden.
  3. Vertraging
    • de veiligheidsafsluiting als bepalende factor voor de tijd die indringers nodig hebben om een terrein te betreden. De gewenste vertraging wordt in grote mate bepaald door de tijd die veiligheidsdiensten en politie nodig hebben om te reageren. Hoe langer die veiligheidsresponstijd, hoe hoger de benodigde vertragingsfactor.
  4. Detectie, toegangscontrole en afschrikking
    • de afsluiting als een compleet systeem voor actieve beveiliging.
  5. Geluidsbeperking en landversteviging
    • de afsluiting als element in de strijd tegen geluidsoverlast enerzijds en erosie anderzijds.
trajecten-terminals-betafence

Langs internationale wegen … komt men Betafence tegen.

Zo bijvoorbeeld in Zwitserland, waar de wereldmarktleider in opdracht van de Zwitserse overheid autosnelwegen afbakent met haar assortimenten Ursus en Casanet. Knopen, draaddiameter, breukkracht en afstand tussen de horizontale draden creëren een rigide afrastering die ondermeer voorkomt dat vee, wild en kleine dieren op de wegen terechtkomen. 

Ook langs het Eurostar-traject is Betafence met Securifor, Fortinet Medium en Ursus AS een opvallende verschijning. Een grootschalig project, met voor elke zone langs de sporen, en nabij de stations de juiste afrastering. 

In de haven van het Noorse Trondheim is men er gerust in. Dankzij het Betafence-totaalsysteem van geautomatiseerde Robusta-schuifpoorten, draaitrommels en slagbomen, en Nylofor F-afrasteringen’, voldoet de complete perimeter aan de ISPS-code (International Ship and Port Facility Security Code). 

Een mooi voorbeeld van Weldmesh-toepassing in functie van geluidsbeperking ten slotte is te vinden in Nederland, meer bepaald in treinstation ‘Mariahoeve’ in Den Haag. Of hoe schanskorven uit gelast gaas functionele, esthetische en budgettaire troeven hebben.


TOP